• Printeaza articol - Alex Badila, Publicis: ”Ne propunem sa crestem cifra  de afaceri cu pana la 10%”
  • Trimite prin email - Alex Badila, Publicis: ”Ne propunem sa crestem cifra  de afaceri cu pana la 10%”

Alex Badila, Publicis: ”Ne propunem sa crestem cifra de afaceri cu pana la 10%”

CE PARERE AI?
Interesant
Amuzant
Uimitor
Scandalos
Ingrozitor
Ciudat
100%romanesc
Alex Badila, Publicis: ”Ne propunem sa crestem cifra  de afaceri cu pana la 10%”
20 aprilie 2011

 Managing Director al Publicis, parte a Grupului Publicis Romania, spune ca piata media a scazut cu 10%-11% in 2010 fata de 2009, pana la nivelul de 260-270 de milioane de euro net. Pentru 2011, 70%-75% din totalul investitiilor in publicitate se vor duce catre TV, 10%-12% catre radio si doar 6%-7% catre internet.

,,Fin.ro": Cum au evoluat afacerile Publicis si cele ale grupului Publicis Romania in 2010?
Alex Badila: Am avut o cifra de afaceri de 13,665 milioane de euro. In 2010, la nivel de grup (Publicis Romania - Publicis Events, Focus Advertising si Optimedia) cifra de afaceri a fost de 25,615 milioane de euro.

Care au fost cele mai profitabile companii din grup?
Au ramas companiile de media si aceasta strict datorita faptului ca au cheltuieli mai mici cu personalul, pentru a realiza cifra de afaceri. Mai ales ca la nivel de publicitate, in general, pentru a-si putea desfasura activitatea in conditii bune, fara sa adopte masuri dramatice de restructurare, agentiile au fost nevoite sa alerge dupa ,,new business" pentru a compensa reducerile de bugete. Astfel, au facut aproape aceiasi bani, dar muncind incomparabil mai mult.
,,Am pierdut un client si am castigat cinci"
Cum a evoluat portofoliul Publicis din punctul de vedere al numarului de clienti anul trecut?
Destul de bine. Am pierdut un client si am castigat cinci, plus trei-patru campanii punctuale. Dintre acesti cinci clienti cu care continuam colaborarea, doi au fost castigati in urma celor mai mari pitch-uri de anul trecut: Winston/JTI si Microsoft.

O intrebare standard: ce va propuneti pentru acest an in ceea ce priveste obiectivele financiare?
Chiar daca piata a mai scazut cu 10%-11% in 2010 fata de 2009, pana la nivelul de 260-270 de milioane de euro net, ne propunem sa crestem cifra de afaceri cu pana la 10% in acest an fata de anul trecut. Avem reteta pentru aceasta crestere: multa munca si cu... capul.

Cum estimati evolutia pietei media autohtone anul acesta?
Exista doua curente de opinie. Unul  pesimist, potrivit caruia piata va continua sa mai scada cu 5%-7% fata de 2010, si unul optimist, care spune ca din a doua jumatate a anului 2011 vom avea cresteri. Scenariul optimist, in ceea ce ma priveste, este ca piata nu va mai sca­dea in acest an si aceasta doar datorita in­vestitiilor statului: programe guver­na­mentale, programe cu fonduri euro­pe­ne, precum cele de educatie, de infor-
­mare, care, evident, au o contributie con­sistenta  la nivelul pietei de publicitate din Romania. Cat priveste ,,private businessul", nu vor fi cresteri ale bu­ge­telor sau, daca vor fi, vor fi foarte punctuale si foarte putine.

Strict la nivel de business privat, nu cunosc multe exemple de clienti care si-au majorat bugetele. In cele mai multe cazuri, bugetele acestora au fost con­ser­vate la nivelul din 2009-2010, de fapt, as spune... in cele mai bune cazuri. In general, bugetele din 2011 sunt cele la nivelul lui 2010, cu mentiunea ca oricand pot cunoaste o ajustare in functie de evolutia pietei.

Nu fac estimari in ceea ce priveste alocarea bugetelor, insa sunt sigur ca se va pastra trendul de impartire a pietei din anii trecuti, respectiv 70%-75% din totalul investitiilor in publicitate se vor duce catre TV, 10%-12% catre radio si doar 6%-7% catre internet.
Promotiile: cu doua taisuri
Anul trecut a fost sub semnul ,,razboiului preturilor". Va continua acesta si in 2011?
Oricine face orice pentru a supravietui si atunci pare mai usor sa tai decat sa construiesti. Constructia presu­pu­ne o asteptare in timp, taierea - o rezolvare urgenta. Vom vedea, dupa ce criza va lua sfarsit, ce inseamna ,,sa te faci frate cu dracul pana treci puntea". Usor nu va fi pentru unele branduri, pentru ca piata s-a invatat cu promotii, iar investitiile stau in expectativa unor conditii mai bune. Oricat de bune ar fi conditiile din piata, lumea spune: ,,mai stau putin, poate mai scade pretul". Aceasta este o criza emotionala care a completat-o pe cea economica si, astfel, nimeni nu mai risca sa faca nimic. Toata lumea asteapta sa treaca tsunami si nu mai cumpara nici masini, nici case, se fereste de investitii complexe.

De aici si putinele campanii noi de pe piata. A influentat si creativitatea aceasta situatie?
Problema cu creativitatea este ca, atat timp cat lucrurile au devenit prag­ma­tice, pentru clienti si pentru consu­ma­tori deopotriva, conceptele si no­tiu­nile ,,mai" abstracte sunt considerate ,,prea" abstracte pentru contextul actual. Si atunci, totul trebuie sa fie foarte mat­e­matic, foarte explicit, de genul a+b=c. Se creeaza mai putin, se adapteaza mai mult, se refoloseste foarte mult.
Export de campanii
Am vazut ca au fost mai multe campanii exportate in ultima vreme.

Decat sa ,,inventeze apa calda", ca sa spunem asa, clientii internationali prefera sa aplice ceva deja testat cu succes si, prin urmare, se uita la solutii aplicate in alte tari, solutii care pot functiona foarte bine si pentru ei.

Am ajuns, astfel, sa exportam campanii intr-un ritm neinchipuit pana in 2008. Am exportat 17 campanii in perioada 2009-2010, in conditiile in care, pana in 2008, exportam o campanie pe an. Aceasta este o recompensa ca am facut lucrurile asa cum trebuia, fara sa fi avut exportul drept obiectiv.

Cat au reprezentat veniturile Publicis din online si ce va propuneti pentru 2011?
Probabil 4%-5% in 2010. Pentru 2011, as putea foarte usor sa spun ca-mi pro­pun dublarea ponderii acestora din total. Dar problema cu online-ul rezida in modalitatea de construire a buge­te­lor... ,,ce ramane merge la online". Si, in con­secinta, pe piata sunt bani putini alocati pentru online. Online-ul a revo­lu­tionat comunicarea si a trans­format profund modul in care bran­durile in­te­rac­tioneaza cu consumatorii. Este o arie de expertiza pe care ne con­centram in ul­tima vreme. Nu ai cum sa ignori asa ceva.
Online-ul, de neevitat
Online-ul a devenit astfel foarte important. Cum s-a pregatit Publicis pentru a face fata cererii pe acest segment?
Am inceput sa ne pregatim deja, de peste un an, si am reusit sa cream un departament puternic si consistent. Alte agentii de publicitate au cumparat firme de online sau s-au asociat cu altele. Noi am preferat sa ne dezvoltam un de­partament intern, tocmai pentru a fi integrat si relationat  cu celelalte resurse ale agentiei: cu strategia, creatia, cu client service-ul.

Si acesta este un avantaj considerabil, ce se traduce nu numai prin pastrarea standardelor de comunicare, dar si prin oferirea unor solutii complete si com­plexe de comunicare, solutii comple­mentare, si nu disparate.

Singur, online-ul nu poate face totul, dar, in completarea mediilor traditio­nale, a devenit indispensabil unui brand mo­dern. Este si motivul pentru care vom continua sa investim in online, chiar daca piata nu este inca la nivelul asteptarilor din punct de vedere financiar.
CV
Licentiat in Marketing si Management, Alex Badila are o experienta de 15 ani in aceste domenii,din care 12 ani in Publicitate.

In aceasta perioada, a lucrat direct cu clienti majori precum L’Oreal, Garnier, Nissan, OMV, Renault, Alpha Bank, SABMiller’s URSUS&PERONI.
Sursa: Financiarul
Citeste mai multe despre:
Newspad - Stiri recenteStiri recente
Stiri recente - După ce ani de zile Rusia a şantajat Europa cu „arma energetică“, acum Polonia şantajează Rusia în privinţa gazelor naturale

După ce ani de zile Rusia a şantajat Europa cu „arma energetică“, acum...

„Fie roata şi pătrată, tot se-ntoarce câteodată“, spune o vorbă de duh...» mai mult
Stiri recente - Succesul în afaceri, povestit de cei care au reuşit. Ce vă sfătuiesc antreprenorii

Succesul în afaceri, povestit de cei care au reuşit. Ce vă sfătuiesc a...

Mai mulţi antreprenori de succes, speakeri la conferinţa „Inovaţie în ...» mai mult
Stiri recente - Preparaţi vişinată sau afinată pentru iarnă? Atenţie la alcoolul folosit, ar putea fi otravă, avertizează şeful Alexandrion

Preparaţi vişinată sau afinată pentru iarnă? Atenţie la alcoolul folos...

Nawaf Salameh, CEO-ul Alexandrion Grup Romania, avertizează că pe piaţ...» mai mult
Stiri recente - Valentin Lazea:  România are cea mai bună situaţie macroeconomică din Europa Centrală

Valentin Lazea: România are cea mai bună situaţie macroeconomică din ...

Ţara nostră a îndeplinit 10 din cele 11 criterii de convergenţă şi are...» mai mult
Stiri recente - Diferenţa dintre preţul apartamentelor noi şi vechi din Bucureşti s-a înjumătăţit, în ţară a crescut

Diferenţa dintre preţul apartamentelor noi şi vechi din Bucureşti s-a ...

Diferenţa dintre preţul unui apartament nou-construit şi unul vechi în...» mai mult
Stiri recente - Consumatorii de energie electrică şi gaze trebuie să fie anunţaţi înainte despre motivele de majorare a preţurilor

Consumatorii de energie electrică şi gaze trebuie să fie anunţaţi înai...

Consumatorii de energie electrică şi de gaze naturale trebuie să fie i...» mai mult
Stiri recente - Cele mai atrăgătoare locuri de muncă din ţară, în viziunea tinerilor profesionişti

Cele mai atrăgătoare locuri de muncă din ţară, în viziunea tinerilor p...

Chiar dacă domeniul IT predomină în piaţa online a muncii, conform unu...» mai mult
Stiri recente - Ponta anunţă că Guvernul ar putea să-şi reducă participaţia la Transgaz şi să nu mai fie acţionar majoritar

Ponta anunţă că Guvernul ar putea să-şi reducă participaţia la Transga...

Guvernul nu trebuie să rămână cu pachetul majoritar de 58% din acţiuni...» mai mult
Stiri recente - România conduce în „topul evazioniştilor“ la nivel european, cu o gaură de 8,8 miliarde de euro la TVA în 2012

România conduce în „topul evazioniştilor“ la nivel european, cu o gaur...

România a pierdut 8,8 miliarde de euro în 2012 din neîncasarea TVA, fa...» mai mult
Stiri recente - The Guardian: Zorii Dacia. Cum s-a transformat dintr-un constructor auto fără ambiţii în producătorul cu cel mai mare ritm de creştere din Europa

The Guardian: Zorii Dacia. Cum s-a transformat dintr-un constructor au...

Dacă odinioară Dacia era subiect de glume, în acest moment profită de ...» mai mult
CE PARERE AI?
Interesant
Amuzant
Uimitor
Scandalos
Ingrozitor
Ciudat
100%romanesc
Newspad Newsletter
Completati cu adresa de mail si veti primi newsletter-ul nostru!

EUR 4,3218 | USD 3,1630
25 Octombrie 2014
Ultimele stiri - Pensiune Busteni
Ultimele stiri - Shopaholic
Cauta in arhiva
Categorie
Cauta in
DESCOPERA BRANDURILE NOASTRE
Branduri Dazoot Software
decorix.ro - Decoratiuni interioare, accesorii pentru bucatarie si pentru animale Generatoare electrice, unelte si scule. egirl.ro - Revista online de lifestyle feminin shopaholic.ro - Moda, calatorii, shopping, lifestyle savuros.com - Cele mai savuroase retete manualeauto.ro - Manuale tehnice auto. Manuale reparatii auto. Manuale service auto. Stirile zilei - Ultimele stiri online @ Newspad Stiri newsman.ro - NewsMAN, Email Marketing Software pentru publisheri si magazine online. coolinaria.ro - Retete culinare online, sfaturi culinare Cazare Busteni - Vila Cascada
Branduri Dazoot Software